چهارشنبه, ۱۷ بهمن ۱۴۰۳ / بعد از ظهر / | 2025-02-05
کد خبر: 4679 |
تاریخ انتشار : 11 بهمن 1403 - 15:52 | ارسال توسط :
47 بازدید
0
4
ارسال به دوستان
پ

به گزارش هفت مهر ؛ علی شیخ زاده اواسط آذرماه ۱۴۰۳ در حالی مدیرعامل سایپا شد که پیش از این دو بار تجربه مدیرعاملی در دو مجموعه صنعتی را داشته است. وی در اولین تجربه در ۳ آبان ۱۳۹۶ به عنوان مدیرعامل آذرآب منصوب شد. شرکتی که درگیر مشکلات عدیده مالی و اعتصابات کارگری بود. شیخ زاده در آذرآب […]

به گزارش هفت مهر ؛ علی شیخ زاده اواسط آذرماه ۱۴۰۳ در حالی مدیرعامل سایپا شد که پیش از این دو بار تجربه مدیرعاملی در دو مجموعه صنعتی را داشته است.

وی در اولین تجربه در ۳ آبان ۱۳۹۶ به عنوان مدیرعامل آذرآب منصوب شد. شرکتی که درگیر مشکلات عدیده مالی و اعتصابات کارگری بود. شیخ زاده در آذرآب حدود یک سال و چهار ماه حضور داشت و در نهایت استعفا داد. دومین تجربه شیخ زاده در پارس خودرو بود. جایی که در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ به جای ناصر آقامحمدی به عنوان مدیرعامل پارس خودرو منصوب شد و بعد از حدود ۶ ماه نیز در همان سال تغییر کرد.

همانطور که مشخص است وی سوابق مدیرعاملی طولانی ندارد. اینکه در سایپا تا چند ماه بتواند حضور داشته باشد سوال مهمی است که به مناسبات سیاسی و عملکرد وی بستگی دارد. ثبات سیاسی وزیر صمت، همراهی ایدرو و انتخاب تیم کارآمد سه عامل زمینه ساز برای موفقیت شیخ زاده در سایپا است.

بررسی ها نشان می دهد جایگاه وزیر صمت در دولت به دلیل بروز اختلافات با رئیس جمهور تضعیف شده است؛ روابط فرشاد مقیمی با شیخ زاده در سطح مطلوب قرار ندارد و سوم غالب افرادی که حلقه اول شیخ زاده علی رغم سلامت کاری و تخصص فنی ولی گزینه های مناسبی نیستند. برخی بدون تجربه مدیرعاملی؛ برخی نابالغِ توسعه نیافته؛ برخی غریبه با خودروسازی و برخی دیگر منصوب سیاسی و میوه ممنوعه .

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط هفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    نظرتان را بیان کنید