به گزارش هفت مهر ؛ علی شیخ زاده اواسط آذرماه ۱۴۰۳ در حالی مدیرعامل سایپا شد که پیش از این دو بار تجربه مدیرعاملی در دو مجموعه صنعتی را داشته است. وی در اولین تجربه در ۳ آبان ۱۳۹۶ به عنوان مدیرعامل آذرآب منصوب شد. شرکتی که درگیر مشکلات عدیده مالی و اعتصابات کارگری بود. شیخ زاده در آذرآب […]
به گزارش هفت مهر ؛ علی شیخ زاده اواسط آذرماه ۱۴۰۳ در حالی مدیرعامل سایپا شد که پیش از این دو بار تجربه مدیرعاملی در دو مجموعه صنعتی را داشته است.
وی در اولین تجربه در ۳ آبان ۱۳۹۶ به عنوان مدیرعامل آذرآب منصوب شد. شرکتی که درگیر مشکلات عدیده مالی و اعتصابات کارگری بود. شیخ زاده در آذرآب حدود یک سال و چهار ماه حضور داشت و در نهایت استعفا داد. دومین تجربه شیخ زاده در پارس خودرو بود. جایی که در تاریخ ۱۳ مهر ۱۳۹۸ به جای ناصر آقامحمدی به عنوان مدیرعامل پارس خودرو منصوب شد و بعد از حدود ۶ ماه نیز در همان سال تغییر کرد.
همانطور که مشخص است وی سوابق مدیرعاملی طولانی ندارد. اینکه در سایپا تا چند ماه بتواند حضور داشته باشد سوال مهمی است که به مناسبات سیاسی و عملکرد وی بستگی دارد. ثبات سیاسی وزیر صمت، همراهی ایدرو و انتخاب تیم کارآمد سه عامل زمینه ساز برای موفقیت شیخ زاده در سایپا است.
بررسی ها نشان می دهد جایگاه وزیر صمت در دولت به دلیل بروز اختلافات با رئیس جمهور تضعیف شده است؛ روابط فرشاد مقیمی با شیخ زاده در سطح مطلوب قرار ندارد و سوم غالب افرادی که حلقه اول شیخ زاده علی رغم سلامت کاری و تخصص فنی ولی گزینه های مناسبی نیستند. برخی بدون تجربه مدیرعاملی؛ برخی نابالغِ توسعه نیافته؛ برخی غریبه با خودروسازی و برخی دیگر منصوب سیاسی و میوه ممنوعه .
-
برچسب ها:
- سایپا
- علی شیخ زاده
آخرین خبرها
پربیننده ترین خبرها
-
شیخ زاده در سایپا چند ماهه می شود؟
-
گامي بلند در مسير خودكفايي صنعت نيروگاهي كشور
-
برسی ۴۴ همت بودجهی مناطق ۲۲ گانه تهران در سال ۱۴۰۴
-
وزارت راه کاهش وام ۸۰۰ میلیونی مسکن ملی را رد کرد
-
رهبر انقلاب:پشت لبخندهای دیپلماسی، کینههای پنهانی نهفته است
-
انتصاب رئیس جدید مرکز امور بین الملل وزارت نیرو
-
مخالفت نمايندگان مجلس با واگذاري ايران خودرو به كروز
-
ورود 4.2 همت پول حقيقي به بورس
-
زیستپالایشگاهها؛ گامی به سوی آیندهای سبز و پایدار در ایران
-
کاهش دما در تهران و هشدارها و توصیههای ایمنی مدیریت بحران
-
بررسی عملکرد شرکت ملی مناطق نفتخیز جنوب در دیوان محاسبات کشور
-
بررسی بند به بند cft و پالرمو از صبح امروز بهصورت رسمی در مجمع آغاز شد
-
تشکیل محور گازی مسکو-باکو-تهران
-
فقرا بیشترین بار مصرف بنزین را به دوش میکشند/ در خوشبینانهترین حالت، ناترازی بنزین تا سال ١۴١٠ به
-
وزیر نیرو از رفع ناترازی در تابستان ۱۴۰۵ خبر داد
-
انتصاب عضو جدید هیات مدیره ایتراک
-
نصب پنل خورشيدي الزامي شد
-
مصرف آب هر تهراني در شبانه روز چقدر است؟
-
وزیر نیرو: تابستان ۱۴۰۴ دیگر قطعی برق نداریم
-
واکنش حامد شمس به ادعاهای فعال مجازی؛ مستندات و تقدیر برای سوتزنی یا شکایت