امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 3711 |
تاریخ انتشار : ۲۱ شهریور ۱۴۰۰ - ۱۱:۴۰ |
784 بازدید
ارسال به دوستان
پ

کنسولگری عربستان سعودی در مشهد و کنسولگری ایران در جده بازگشایی خواهد شد و علاوه بر این، قرار است امروز نخست وزیر عراق به تهران بیاید.هر دو خبر احتمالا واکنش بازار ارز را به همراه داشته باشد.

روز گذشته قیمت دلار در بازار ارز روندی نزولی به خود گرفت. این رفتار قابل پیش‌بینی بود که به دلیل اخبار سیاسی متعدد دلار واکنش ارزانی نشان دهد.

از سوی دیگر، اعلام شده کنسولگری عربستان سعودی در مشهد و کنسولگری ایران در جده بازگشایی خواهد شد و علاوه بر این، قرار است امروز نخست وزیر عراق به تهران بیاید.هر دو خبر احتمالا واکنش بازار ارز را به همراه داشته باشد.

فایننشال تایمز نوشته است: بر اساس شنیده ها الان بغداد میزبان واضح ترین نمونه تغییر در منطقه است، به طوری که از آوریل سه دور مذاکرات در بغداد بین ایران و عربستان به عنوان رقبای مهم منطقه ای انجام شده است. مذاکرات محرمانه ریاض و تهران بیشتر بر حوثی‌های مورد حمایت ایران در جنگ داخلی یمن متمرکز شد. ریاض در این درگیری برای مقابله با حوثی‌ها مداخله کرده است. دیپلمات‌ها می‌گویند شاهزاده محمد بن سلمان برای پایان دادن به این جنگ جدی‌تر شده است. ریاض و تهران همچنین در مورد احتمال افتتاح کنسولگری‌هایشان در کشور مقابل به عنوان اقدامی برای نشان دادن حسن نیت خود بحث کرده‌اند. گفته می‌شود کنسولگری سعودی‌ها در مشهد و کنسولگری ایران در جده باز می‌شود.

از سوی دیگر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق به منظور دیدار و گفتگو با ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران، در صدر یک هیات عالیرتبه سیاسی و اقتصادی صبح امروز یکشنبه به تهران سفر کرده و مورد استقبال رسمی رئیس جمهور کشورمان قرار خواهد گرفت.(ایسنا)

آیا این اخبار سیاسی می‌تواند نرخ ارز را متاثر کند و قیمت دلار روند نزولی خود را ادامه دهد؟

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P