امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 3341 |
تاریخ انتشار : ۱۷ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۳:۲۴ | ارسال توسط :
942 بازدید
0
18
ارسال به دوستان
پ

دادستان سابق نظامی استان تهران خبر داد: برای ۱۰ نفر از مسئولانی که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراین دخیل بودند کیفرخواست صادر شده است. غلامعباس ترکی در آیین معارفه دادستان جدید نظامی‌ استان تهران گفت: برای من افتخار بود که حدود ۲۵ سال در خدمت دوستان بودم و تمامی همکاران من در تمام این سال‌ها […]

دادستان سابق نظامی استان تهران خبر داد: برای ۱۰ نفر از مسئولانی که در حادثه سقوط هواپیمای اوکراین دخیل بودند کیفرخواست صادر شده است.

غلامعباس ترکی در آیین معارفه دادستان جدید نظامی‌ استان تهران گفت: برای من افتخار بود که حدود ۲۵ سال در خدمت دوستان بودم و تمامی همکاران من در تمام این سال‌ها تلاش های بسیاری انجام دادند. ارائه گزارش عملکرد هم در سازمان قضایی نیروهای مسلح به واسطه محرمانگی ملاحظاتی دارد و به طور قطع اقداماتی که توسط بنده انجام شد توسط آقای سراج به بهترین نحو ممکن انجام می‌شود. ما برای موفقیت آقای سراج و تمام مجموعه نیروهای مسلح تلاش می‌کنیم تا فعالیت ها به خوبی انجام شود

دادستان سابق نظامی استان تهران خاطرنشان کرد: اعتماد مسئولان به بنده مهمترین سرمایه‌ام بود و از همین جهت از اعتماد مسئولان نیروهای مسلح تشکر میکنم همچنین از رئیس دستگاه قضا، دادستان کل کشور و تمامی معاونینی که از بنده و مجموعه سازمان قضایی نیروهای مسلح داشتند تشکر میکنم.

وی با اشاره به نیروهای مسلح گفت: فلسفه تشکیل سازمان قضایی نیروهای مسلح حفظ و صیانت از نیروهای مسلح است من تاکید می‌کنم که نیروهای مسلح ما سالم‌ترین و پاک‌ترین هستند و جرایم آنها بسیار اندک است و عمده تخلفات آنها تخطی از فعالیت نظامی و جرایم غیر عمدی است.

ترکی درباره سلامت نیروهای مسلح گفت: سازوکارهای دقیق هم در جذب نیروهای مومن و هم بازرسی، حفاظت، عقیدتی سیاسی و اشراف کاملی که سازمان نیروهای مسلح دارد به همراه رسیدگی‌های قضایی این سلامت را تضمین کردند

دادستان سابق نظامی استان تهران اظهار کرد: قانونگرایی و حرکت در چارچوب عدله مهمترین اقدام ما بود همچنین رعایت اصول حرفه ای به ویژه حفظ اسرار نیروهای مسلح در کنار حمایت قانونی از اقتدار نیروهای مسلح برای مقابله با اراذل و اوباش در سرلوحه برنامه‌های ما بوده است هم‌چنین اهتمام به کشف جرایم بصورت فعال، همکاری میان بخش‌های نیروهای مسلح و امنیتی جزو برنامه‌های ما بوده است هرکجا جرایم عمدی بوده است ما سختگیرانه وارد عمل شدیم.

ترکی درباره برنامه های تحولی گفت: بکارگیری نیروهای جوان و انقلابی در دادسرای نظامی از جمله مهمترین برنامه‌های ما بود همچنین آموزش تخصصی قضات، افزایش نظارت بر ضابطان، ورود زود هنگام در حوزه حقوق عامه از جمله اقداماتی بودند که در دادسرای نظامی دنبال شد.

دادستان سابق نظامی استان تهران ادامه داد : هرکجا اتفاقی در تهران رخ داد دادستان‌های ما در کنار نیروهای پلیس حاضر شدند پایش پرونده‌های مهم و ملی برنامه‌ای بود که ما آن‌ را دنبال کردیم.

وی در پایان در ارتباط با سقوط هواپیمای اوکراینی گفت: برای ۱۰ نفر از مسئولانی که در زمینه حادثه سقوط هواپیمای اوکراین دخیل بودند کیفرخواست صادر شد که در دادگاه نتیجه گیری‌های لازم گرفته می‌شود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P