امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 1476 |
تاریخ انتشار : ۳۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۸:۰۷ | ارسال توسط :
3156 بازدید
0
21
ارسال به دوستان
پ

وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که پیش از آنکه وزیر خارجه‌اش، آمریکا را بیشتر به مضحکه مردم جهان تبدیل کند تغییر رویه دهد. محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان عصر یکشنبه در حساب توئیتری خود در واکنش به ادعای دولت ترامپ مبنی بر بازگرداندن تحریم های سازمان […]

  • وزیر امور خارجه ایران در پیامی در توئیتر به رئیس جمهور آمریکا هشدار داد که پیش از آنکه وزیر خارجه‌اش، آمریکا را بیشتر به مضحکه مردم جهان تبدیل کند تغییر رویه دهد.

محمدجواد ظریف وزیر خارجه کشورمان عصر یکشنبه در حساب توئیتری خود در واکنش به ادعای دولت ترامپ مبنی بر بازگرداندن تحریم های سازمان ملل متحد علیه ایران نوشت: «جهان می گوید که تحریم شورای امنیت (علیه ایران) بازگردانده نشده است.»

ظریف در ادامه با کنایه به مایک پمپئو نوشت: اما آقای «ما دروغ گفتیم، ما تقلب کردیم، ما سرقت کردیم» کل جهان را که از زندگی در دنیای موازی او امتناع می‌کند، به تنبیه تهدید می‌کند.

در پایان ظریف با مورد خطاب قرار دادن دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا و وزیر خارجه ‌اش پامپئو نوشت: دونالد ترامپ باید پیش از آنکه پامپئو شعار تبلیغاتی اش (عظمت را به آمریکا برگردانیم) را بیش از این به دستمایه خنده جهان بدل کند، مسیرش را تغییر دهد.

وزارت خارجه آمریکا بامداد یکشنبه به وقت آمریکا ادعا کرد تمام تحریم‌های سازمان ملل علیه جمهوری اسلامی ایران، از جمله محدودیت تسلیحاتی احیا شدند. پامپئو با صدور بیانیه‌ای، ایران را بزرگترین تهدید برای منطقه غرب آسیا ادعا کرده و گفت: امروز، آمریکا از بازگشت عملاَ تمام تحریم‌های سازمان ملل بر ایران، که پیشتر لغو شده بودند، استقبال می‌کند.

در واکنش به این اقدام آمریکا، اتحادیه اروپا بیانیه‌ای صادر کرد و اعلام کرد که آمریکا دیگر جزو مشارکت‌کنندگان در برجام نیست و ادعای فعال ساختن مکانیسم ماشه این کشور فاقد اعتبار است. در نتیجه، تعهدات مربوط به رفع تحریم‌ها علیه ایران طبق مفاد برجام، کماکان پابرجا هستند.

محمدجواد ظریف همچنین در توئیت کنایی دیگری خطاب به مایک پامپئو که گفته بود ما از اجرای مجازات‌های تحریمی خود دریغ نخواهیم کرد، نوشت: مسئله دروغگوهای دیوانه‌ای که نمی‌توانند در مورد دروغ‌گویی بیمارگونه خود به خود کمکی کنند این است که آنها در واقع در تور فریب خود گم می شوند.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P