امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 3770 |
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۵۱ |
2217 بازدید
0
17

قیمت اونس جهانی امروز نیز با کاهش همراه شد، اما در بازار داخلی قیمت سکه و طلا و دلار امروز روندی افزایشی را تجربه کردند. قیمت طلا پس از این که روز گذشته به بالاترین حد پنج ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی با اندکی کاهش روبرو شد. بر اساس گزارش […]

قیمت اونس جهانی امروز نیز با کاهش همراه شد، اما در بازار داخلی قیمت سکه و طلا و دلار امروز روندی افزایشی را تجربه کردند.

قیمت طلا پس از این که روز گذشته به بالاترین حد پنج ماه اخیر صعود کرد، در معاملات روز پنجشنبه بازار جهانی با اندکی کاهش روبرو شد.

بر اساس گزارش ایسنا، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۱۸۴۷ دلار و ۲۳ سنت رسید.

در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۱ درصد افزایش، به ۱۸۵۰ دلار و ۱۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار شب گذشته یک درصد افزایش داشت و در ۱۸۴۸ دلار و ۳۰ سنت بسته شد.

طلا روز چهارشنبه پس از انتشار آماری که نشان داد شاخص قیمت مصرفی آمریکا ماه گذشته بزرگترین افزایش را در ۳۱ سال اخیر داشته است، به بالاترین حد از ۱۵ ژوئن صعود کرد.

ایلیا اسپیواک، استراتژیست ارزی دیلی فارکس در این باره گفت: این رشد چشمگیر قیمت ممکن است یک واکنش یکباره به آمار باشد و همچنان که بازار آمار تورم را هضم می کند، قیمت طلا ممکن است پایین برود به خصوص که نگرانیهایی در خصوص سیکل افزایش نرخهای بهره طولانیتر و پرشتابتر بانک مرکزی آمریکا وجود دارد. اگر انتظارات تورمی تقویت شوند، ممکن است روی مصرف تاثیر گذاشته و رکود تورمی ایجاد کند. اما طلا بعید است از چنین وضعیتی سود ببرد زیرا سیاست پولی در چنین سناریویی نامعلوم است و سرمایه گذاران با این سطح از ابهام راحت نخواهند بود.

چندین مقام بانک مرکزی آمریکا هفته جاری نسبت به تورم طولانی ابراز نگرانی کرده اند؛ هر چند که انتظار دارند افزایش قیمتها نهایتا فروکش کند.

سیاستهای پولی آسان برای تحرک بخشیدن به رشد اقتصادی در دوران پاندمی کمک کرد قیمت طلا در دو سال گذشته به رکورد بالایی صعود کند اما هر گونه افزایش نرخهای بهره که برای مهار تورم انجام می گیرد، هزینه نگهداری طلا را افزایش داده و به جذابیت سرمایه گذاری در این فلز ارزشمند ضربه می زند.

بر اساس گزارش رویترز، عامل دیگری که در کاهش قیمت طلا موثر بود، قویتر شدن ارزش دلار بود که به بالاترین حد یک سال اخیر صعود کرد.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، به ۲۴ دلار و ۶۹ سنت رسید. هر اونس پلاتین ثابت بود و در ۱۰۶۶ دلار و ۷۱ سنت ایستاد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد افزایش، ۲۰۲۶ دلار و ۸۰ سنت معامله شد.

براساس گزارش تجارت‌نیوز، قیمت دلار امروز ۲۰ آبان ماه در صرافی ملی ۲۷۸۲۶ تومان برای فروش و ۲۷۲۷۵ تومان برای خرید اعلام شد.

همچنین دلار در بازار آزاد نیز ۲۸۴۲۴ تومان معامله شد، کمترین قیمت دلار در بازار آزاد امروز ۲۸۳۱۰ تومان قیمت خورد. بانک مرکزی قیمت دلار رسمی را ۴,۲۰۰ تومان اعلام کرده است.

قیمت یورو امروز ۲۰ آبان ماه در صرافی ملی ۳۱۸۹۷ تومان برای فروش و ۳۱۲۶۵ تومان برای خرید اعلام شد و در بازار آزاد امروز نیز ۳۲۵۸۱ تومان معامله شد. همچنین بانک مرکزی قیمت یورو رسمی را ۴۸۳۸ تومان اعلام کرده است.

همچنین به نقل از شبکه اطلاع رسانی طلا و جواهر قیمت سکه امامی در بازار امروز با ۲۵۰ تومان افزایش قیمت به ۱۲ میلیون و ۶۵۰ هزار تومان و سکه تمام بهار آزادی با ۲۵۰ هزار تومان افزایش به ۱۲ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان معامله شد.

نیم سکه و ربع سکه نیز به ترتیب با ۵۰ هزار تومان و ۳۰ هزار تومان افزایش، ۶٫۴۵۰٫۰۰۰ و ۳٫۸۳۰٫۰۰۰ تومان معامله شدند. همچنین طلا ۱۸ عیار طی معاملات امروز گرمی ۱٫۲۶۷٫۳۶۶ تومان قیمت خورد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P