امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 781 |
تاریخ انتشار : ۰۹ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۲۶ | ارسال توسط :
2942 بازدید
1
19
ارسال به دوستان
پ

بازیکن سابق استقلال در تصمیمی جالب توجه سکان هدایت شهر خودرو را برعهده گرفت. بعد از اتمام مسابقات لیگ نوزدهم در مشهد همگان پایان کار سهراب بختیاری زاده را قطعی می‌دانستند اما انتخاب جایگزین برای وی با چندین گزینه همراه بود؛ گزینه‌های که در میان آن‌ها هم نام مربیان نام آشنا بود و هم گزینه‌های […]

  • بازیکن سابق استقلال در تصمیمی جالب توجه سکان هدایت شهر خودرو را برعهده گرفت.

بعد از اتمام مسابقات لیگ نوزدهم در مشهد همگان پایان کار سهراب بختیاری زاده را قطعی می‌دانستند اما انتخاب جایگزین برای وی با چندین گزینه همراه بود؛ گزینه‌های که در میان آن‌ها هم نام مربیان نام آشنا بود و هم گزینه‌های جوان و در کنار آن‌ها نام مهدی رحمتی که در هفته پایانی لیگ در کنار شهر خودرویی‌ها حضور نداشت و به دلیل مسائل انضباطی از سوی سهراب بختیاری زاده کنار گذاشته شده بود.

هر چند هواداران فوتبالی تصور این اتفاق را در روزهای نخست نمی‌کردند اما مذاکرات میان فرهاد حمیداوی و مهدی رحمتی به جدی‌ترین شکل دنبال شد تا این‌که رحمتی پذیرفت اما این پذیرش از سوی کافی برای آغاز دوران سرمربیگری‌اش نبود؛ چرا که مهدی رحمتی مدرک مربیگری نداشت و باید مربی با مدرک A آسیا به عنوان دستیار سید مهدی رحمتی انتخاب می‌شد.

اتفاقی که بعد از مذاکرات بسیار مهدی رحمتی با گزینه‌های مختلف صورت گرفت و وی محمد نوازی را در کنار علی سامره به باشگاه معرفی کرد و گفت کوزین را هم در کنار خود می‌خواهد؛ هر چند او تصمیمی برای پایان فوتبال خود نگرفته و می‌خواهد به مانند چهره‌هایی چون علی دایی، دوران مربیگری‌اش را به سبک بازیکن-سرمربی آغاز کند.

اما در تاریخ لیگ برتر هیچ سنگربانی چنین تصمیمی را نگرفته که در قامت گلر-سرمربی کارش را استارت کند و این اتفاق تصمیم رحمتی را عجیب می‌کند؛ البته که اگر کمی به گذشته برگردیم، در دهه 60 ناصر حجازی این اتفاق را در فوتبال ایران با تیم استقلال رقم زد و به عنوان گلر-سرمربی مدتی با این تیم کار کرد.

حالا و در حالی مهدی رحمتی پیش از این وعده داد بود تا 41 سالگی می‌خواهد در میدان حاضر شود و رکورد بهزاد غلامپور را بشکند و سپس فوتبال‌اش را کنار بگذارد، با این تصمیم مهم شاید آینده فوتبالی خود را دستخوش تغییر کند؛ او فعلا در ادامه لیگ قهرمانان آسیا قرار است در نقش گلر-سرمربی کارش را دنبال کند و معلوم نیست عاقبت او در لیگ بیستم چگونه خواهد بود.

مهدی رحمتی در کنار برای آغاز دوران سرمربیگری‌اش، محمد نوازی و علی سامره را در کنار اشکان نامداری به عنوان مربی دروازه‌بان‌ها انتخاب کرده است و در کنار این چهره‌ها، علی اصغر قربانعلی پور را هم به عنوان مربی بدنساز به باشگاه معرفی کرده تا یک کادرفنی تماماً استقلالی شکل گیرد چرا که هر کدام از آن‌ها برهه‌ای را در قامت مربی یا بازیکن در استقلال گذرانده‌اند؛ البته که استفان کوزین هم قرار است برای ادامه همکاری به مشهد بازگردد که هنوز سرنوشت این مربی مشخص نیست.

اولین تجربه گلر-سرمربی مهدی رحمتی 24 شهریور ماه در قطر شکل خواهد گرفت که او باید تیمش را برای رویارویی با شباب الاهلی به میدان بفرستد؛ قرار است مراسم معارفه رحمتی هم فردا در تمرین این تیم انجام گیرد تا رسماً دیگر این ستاره پرافتخار سابق استقلال وارد جرگه مربیان شود.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :مجید

      معلوم نیست تو ورزش ما چه خبره ؟

    P