امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 4114 |
تاریخ انتشار : ۲۹ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۷ |
342 بازدید
0
11
ارسال به دوستان

یک منبع امنیتی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که اجساد برجسته‌ترین سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در جریان عملیات پاکسازی محله “طریق السد” در شهر درعا سوریه کشف و شناسایی شد. این منبع گفت: ازجمله برجسته‌ترین سرکرده‌های به هلاکت رسیده داعش “محمد قاسم صبیحی” ملقب به “ابو طارق قاسم النیران” است که مسئول […]

یک منبع امنیتی سوری در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که اجساد برجسته‌ترین سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در جریان عملیات پاکسازی محله “طریق السد” در شهر درعا سوریه کشف و شناسایی شد.

این منبع گفت: ازجمله برجسته‌ترین سرکرده‌های به هلاکت رسیده داعش “محمد قاسم صبیحی” ملقب به “ابو طارق قاسم النیران” است که مسئول جنایت‌های بسیاری در درعا از جمله حمله به نیروهای پلیس در پاسگاه المزیریب بوده است.

طبق گفته این منبع، ازجمله سرشناس‌ترین اجساد شناسایی شده دیگر تروریست معروف و سرکرده ارشد داعش در درعا “ابو حمزه الشامی” و همچنین “ابو سالم الدیری” سرکرده نظامی داعش در درعا هستند.

نیروهای ارتش سوریه اخیرا با انجام عملیاتی که از ۱۶ روز پیش آغاز شده بود، موفق شدند تا بقایای داعش را از محله‌های شهر درعا پاکسازی کنند.

بر اساس این گزارش، در جریان این عملیات محله‌های «طریق السد» و «الحمادین» که عناصر تروریست‌های داعشی در آن حضور دارند، پاکسازی شد.

این گزارش می‌افزاید، تروریست‌ها در پی عملیات نیروهای نظامی و گروه‌های محلی از این منطقه فرار کردند.

اواخر هفته گذشته هم نیروهای امنیتی سوریه، ۲۴ نفر از تروریست‌های داعش را در عملیاتی ویژه در شهر درعا در جنوب این کشور به هلاکت رساندند.

در این باره، اولیگ ایگوروف معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه گفت: یگان‌های امنیت کشور سوریه عملیاتی ویژه را برای یافتن عناصر مسلح مرتبط با گروه تروریستی داعش و از بین بردن آنها در منطقه درعا البلد در شهر درعا انجام دادند.

وی در بیانیه خود افزود: در این عملیات بیش از ۳۰۰ ساختمان بازرسی و پاکسازی شد و ۲۴ عنصر مسلح کشته و ۲۴ نفر بازداشت و ۶ بمب دست ساز کشف و خنثی شد.

داعش و دیگر گروه‌های تروریستی سال ۲۰۱۷ پس از چهار سال عملیات تروریستی گسترده در سوریه و عراق و اشغال بخش‌های عمده از این دو کشور متلاشی و شکست خورد با این وجود هنوز هسته‌ها و بقایای آن در عراق و سوریه دست به عملیات علیه غیرنظامیان و نیروهای امنیتی می‌زنند.

ایرنا

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P