امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 4078 |
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۴۰۱ - ۹:۰۸ |
366 بازدید
0
11
ارسال به دوستان

تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار در تاریخ با لباس های تولید یک شرکت داخلی در جام جهانی حضور پیدا می کند. شرکت مجید که چند وقتی است همکاری خود با فدراسیون را دوباره شروع کرده، وظیفه طراحی و تولید این لباس ها را به عهده داشت. البسه تیم ملی هفته گذشته به صورت […]

تیم ملی فوتبال ایران برای اولین بار در تاریخ با لباس های تولید یک شرکت داخلی در جام جهانی حضور پیدا می کند. شرکت مجید که چند وقتی است همکاری خود با فدراسیون را دوباره شروع کرده، وظیفه طراحی و تولید این لباس ها را به عهده داشت. البسه تیم ملی هفته گذشته به صورت رسمی رونمایی شد و در سایت تولیدکننده آن قیمت ارزان‌ترین لباس 800 هزار تومان و لباس های دیگری با قیمت های 1.5 و 2.5 میلیون هم برای فروش به چشم می خورد. با این وجود اما طبق ادعاهای مجید ساعدی‌فر نمونه‌های ارزان‌تری هم در بازار وجود دارد.

به گفته تولیدکننده لباس های تیم ملی، این لباس ها برای پنج طبقه مختلف مردم تولید شده اند و از 220 هزار تومان قیمت آنها شروع شده و تا 3 میلیون تومان هم می‌رسد. دو لباس اول به اسم لباس هواداری عرضه شده‌اند (به قیمت های 220 و 350 هزار تومان) و سه تای بعدی کپی لباس بازی هستند. جنس هر پنج لباس هم با یکدیگر فرق می کند. البته به خاطر اینکه سوءتفاهم ایجاد نشود شکل همه لباس ها یکسان است.

نبود قانون کپی رایت در ایران مشکلی بوده که کمپانی های خارجی در ادوار گذشته با آن دست و پنجه نرم می کردند. کمپانی های تولیدکننده لباس های تیم ملی با توجه به نبودن قانون کپی رایت و تولید انبوه کپی لباس های خود در تولیدی های زیرزمینی ایرانی، عملا شانسی برای فروش در سطح گسترده نداشتند. مجید اما برای این مشکل راه‌حلی پیدا کرده تا بتواند تا جای ممکن جلوی کپی را بگیرد.

ساعدی‌فر که میهمان شبکه ورزش بود به تولیدکننده‌ها یک پیشنهاد ارائه کرده و گفت:ما امکان فروش را برای تمام تولیدی ها فراهم کردیم. سراغ کپی کردن نروند چون پیگرد قانونی دارد. این کار به اشتغال‌زایی که ما در یک شهر کوچک انجام دادیم صدمه می‌زند. ما یک سود هم برای پخش‌کننده‌ها در نظر گرفتیم. بیایند از خود شرکت تقاضا کنند، ما خیلی راحت با آنها کار می کنیم.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P