امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 2105 |
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۹ - ۷:۴۲ | ارسال توسط :
457 بازدید
0
15
ارسال به دوستان
پ

محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تاکید براین که قیمت گذاری بلیت هواپیما طبق قانون وظیفه دولت نیست و براساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود، گفت: تغییر قیمت‌ها در اول آبان ماه فعلا متوقف شده است تا نتیجه نهایی بعد از بررسی‌های بیشتر اعلام شود. اسلامی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره […]

  • محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی با تاکید براین که قیمت گذاری بلیت هواپیما طبق قانون وظیفه دولت نیست و براساس عرضه و تقاضا تنظیم می‌شود، گفت: تغییر قیمت‌ها در اول آبان ماه فعلا متوقف شده است تا نتیجه نهایی بعد از بررسی‌های بیشتر اعلام شود.

اسلامی با حضور در یک برنامه زنده تلویزیونی درباره تصمیم امروز ستاد هماهنگی اقتصادی کشور و هماهنگی با گمرک، با بیان اینکه دغدغه اصلی و ضرورت این اقدام این است که تسهیل گری، ساده سازی و روان سازی در حوزه گمرک صورت بگیرد، افزود: فرودگاه‌ها و بنادر را وزارت راه وشهرسازی مدیریت می‌کند، پایانه های مرزی به خاطر مشکلات گوناگونی که وجود داشت با یک نا به سامانی حداکثری روبرو شده بودند که یک انتظام بخشی و اعمال مدیریت به لحاظ اداری نیاز داشت.
او گفت: هرکسی وظیفه خود را طبق ضوابط و رویه های قانونی انجام می داد اما موازی کاری و یک بهم ریختگی وجود داشت که طبق دستور رئیس جمهوری تمامی این نابه سامانی ها با یک انتظام بخشی اصلاح می‌شود.
اسلامی ادامه داد: امروز این کار به اصل خودش واگذار شد و همانند فرودگاه ها و بنادر، پایانه‌های مرزی هم توسط وزارت راه وشهرسازی با مدیریت ارشد اصلاح می‌شود.
وزیر راه و شهرسازی افزود: این مدیریت واحد، ساعت های کاری را اصلاح می کند و از تجربه مدیریت در این بخش ها استفاده خواهد کرد، بنابراین اوضاع در این بخش به سامان می رسد و تجار و بازرگانان با مدیریت صحیح می توانند از این بخش استفاده کنند.
اسلامی ادامه داد: پایانه های مرزی به زودی با مدیریت جدید و رویه‌های گوناگون ساماندهی می شوند. با ایجاد یک وحدت مدیریتی و هماهنگی یکپارچه و مدیریت ارشد، آن ها را ساماندهی می کنیم. ما به سرعت این کار را شروع می‌کنیم و فردی که دارای شایستگی رفتاری و اخلاقی است را برای مدیریت در این حوزه انتخاب خواهیم کرد.
او گفت: پیش‌بینی ما این است اوضاع به سامان می‌شود، تجار و بازرگانان هم از این تصمیم دولت اعلام خرسندی کرده اند. ما در یک نظام ارزیابی و منطبق با وظیفه، این رویکرد را تسهیل می کنیم.
اسلامی ادامه داد: هدف از این نوع تصمیم‌ها تسهیل گری، ساده سازی و روان سازی در حوزه پایانه های مرزی است.
وی همچنین درباره قیمت گذاری بلیت هواپیما ها نیز گفت: نفس قیمت گذاری وظیفه دولت نیست و طبق قانون قیمت با عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.
او ادامه داد: در این شرایط با یک اقدام هیجانی نمی‌توان قیمت ها را تعیین کرد. سازمان هواپیمایی کشوری باید جلساتی را برگزار کند و ما جمع بندی و نتایج بررسی‌ها را ببینیم و به یک نتیجه نهایی برسیم.
اسلامی گفت: آن چیزی که اعلام شده، تغییر قیمت ها در اول آبان ماه فعلا متوقف شده است تا نتیجه نهایی بعد از بررسی‌های بیشتر اعلام شود.
وزیر راه و شهرسازی گفت: ما اگر بخواهیم به صورت هیجانی و بر اساس حباب ارز تصمیم بگیریم واقعا همه چیز متاثر می شود ولی الان زمان تغییر و تصمیم گیری در این بخش نیست.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P