امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 3722 |
تاریخ انتشار : ۱۲ مهر ۱۴۰۰ - ۱۹:۱۰ | ارسال توسط :
823 بازدید
0

کشورهای تولیدکننده نفت با ادامه توافق افزایش تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر موافقت کردند. پس از انتشار خبر توافق اوپک پلاس برای ادامه سیاست نفتی شان، قیمت نفت به شدت افزایش یافت و هر بشکه به 81.73 دلار در هر بشکه رسید. به گزارش فارس به نقل از رویترز، […]

کشورهای تولیدکننده نفت با ادامه توافق افزایش تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر موافقت کردند.

پس از انتشار خبر توافق اوپک پلاس برای ادامه سیاست نفتی شان، قیمت نفت به شدت افزایش یافت و هر بشکه به 81.73 دلار در هر بشکه رسید.

به گزارش فارس به نقل از رویترز، پس از انتشار خبر توافق اوپک پلاس برای ادامه سیاست نفتی شان، قیمت نفت به شدت افزایش یافت.

کشورهای تولیدکننده نفت با ادامه توافق افزایش تولید به میزان 400 هزار بشکه در روز در ماه نوامبر موافقت کردند.

به دنبال این خبر، قیمت هر بشکه نفت خام برنت دریای شمال با 2 دلار و 45 سنت افزایش به 81.73 دلار در هر بشکه رسید و افزایش 2.65 درصدی را ثبت کرد؛ قیمت نفت برنت هفته گذشته برای چهارمین هفته متوالی افزایش یافته و به بالاترین سطح از سال 2018 رسیده بود.

نفت خام آمریکا نیز با افزایش 2 دلار و 13 سنت بشکه ای 78.01 دلار فروخته شد. این نوع نفت نیز هفته گذشته با ثبت ششمین هفته متوالی افزایشی به بالاترین رقم از سال 2014 رسیده بود.

قیمت نفت با افزایش تقاضا در جهان و اختلال در عرضه به شدت افزایش یافته به طوری که قیمت نفت برنت هفته گذشته به بالای 80 دلار و بالاترین قیمت در نزدیک به 3 سال گذشته رسید.

اوپک پلاس که متشکل از اوپک (سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام) و هم پیمانانش نظیر روسیه است، از سوی برخی از کشورها برای افزایش تولید و کمک به کاهش قیمت نفت تحت فشار بود.

این گروه در ماه جولای بر سر افزایش تولید ماهانه 400 هزار بشکه در روز تا حداقل آوریل 2020 به منظور حذف تدریجی 5.8 میلیون بشکه نفتی که هم اکنون از بازار کم کرده است، توافق کرده بود.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P