امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 3750 |
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۴۰۰ - ۱۸:۳۲ |
1196 بازدید
18

دولت به دنبال حذف دلار 4200 تومانی و همزمان  پرداخت یارانه 110 هزارتومانی برای جبران آن است. به گزارش عصرایران، دولت همچنان برنامه دارد فعلا دلار 4200 تومانی را برای واردات گندم و دارو حفظ کند. به نوشته خبرگزاری تسنیم قرار است در صورت تصویب این طرح، یارانه جدید ۱۱۰ هزار تومانی به ۶۰ میلیون […]

دولت به دنبال حذف دلار 4200 تومانی و همزمان  پرداخت یارانه 110 هزارتومانی برای جبران آن است.

به گزارش عصرایران، دولت همچنان برنامه دارد فعلا دلار 4200 تومانی را برای واردات گندم و دارو حفظ کند.

به نوشته خبرگزاری تسنیم قرار است در صورت تصویب این طرح، یارانه جدید ۱۱۰ هزار تومانی به ۶۰ میلیون نفر از آذر ماه پرداخت شود.

این برنامه دولت، در قالب لایحه ای با نام “تامین مطمئن کالاهای اساسی، نهاده های دامی، دارو و تجهیزات پزشکی و سیاست جبرانی برای حمایت از معیشت اقشار آسیب پذیر” به مجلس ارسال شده است.

 در بخشی از این لایحه آمده است: به دولت اجازه داده می شود در صورت تغییر نرخ ارز نهاده های دامی و کالاهای اساسی از محل درآمدهای حاصل از تغییر نرخ کالاهایی که با ارز ترجیحی تامین می شود تا مبلغ دویست و هفتاد هزار میلیارد (270000000000000) ریال به حساب خاص سازمان هدفمندسازی یارانه ها نزد خزانه داری کل کشور واریز نماید. این مبلغ تا پایان سال صرف پرداخت یارانه به افراد مشمول قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی – مصوب 1399 – خواهد شد.
این لایحه که برای تغییر در نحوه بازتوزیع یارانه دلار 4200 تومانی نهاده های دامی است، در صورت تصویب نهایی در مجلس مقدمات کار را برای بازتوزیع یارانه جدید از آذرماه فراهم می کند.
بر اساس میزان رقم 27 هزار میلیارد تومانی که دولت برای 4 ماه آخر سال در این لایحه درخواست مجوز کرده است، حدود 60 میلیون نفر طی چهارماه آخر سال ماهانه 110 هزار تومان یارانه جدید دریافت خواهند کرد.
به گزارش تسنیم، دلار 4200 تومانی از سال 97 به واردات برخی کالاهای اساسی داده شد. دولت تصمیم گرفته است به جای تخصیص این ارز به واردکنندگان، یارانه ریالی آن را به مردم اختصاص دهد.
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P