امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 938 |
تاریخ انتشار : ۱۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۱:۱۱ | ارسال توسط :
4100 بازدید
0
24
ارسال به دوستان
پ

دنا پلاس توربوی اتوماتیک، نمایشی از اوج توانمندی های صنعت خودرو کشور در طراحی و تولید خودرویی مطابق با فناوری روز دنیاست. به گزارش پایگاه خبری  هفت مهر ، سدان دوست داشتنی ایران خودرو هم اکنون در آستانه حرکت بر روی آسفالت داغ خیابان های شهرها و جاده های ایران قرار دارد تا روزهای پرهیجانی […]

دنا پلاس توربوی اتوماتیک، نمایشی از اوج توانمندی های صنعت خودرو کشور در طراحی و تولید خودرویی مطابق با فناوری روز دنیاست.

به گزارش پایگاه خبری  هفت مهر ، سدان دوست داشتنی ایران خودرو هم اکنون در آستانه حرکت بر روی آسفالت داغ خیابان های شهرها و جاده های ایران قرار دارد تا روزهای پرهیجانی را در بازار رقم بزند و کیفیت خودروهای تولیدی ایران را به رخ بکشد.

دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیک دو مشخصه اصلی یعنی بهره گیری از پیشرانه قدرتمند 150 اسب بخاری و گیربکس جدید و مدرن شش سرعته اتومات را یدک می کشد که پیشتر در هیچ خودروی تولیدی در کشور وجود نداشت.

  • بررسی فنی

این محصول نخستین خودروی اتوماتیک تمام بومی کشور است که نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات نیز یکی از خودروهای پیشرو بازار در کلاس D به حساب می آید.

در قلب سوگلی جدید ایران خودرو پیشرانه EF7مجهز به توربوشارژر می تپد که توانایی تولید حداکثر قدرت 150 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه را دارد و حداکثر گشتاور آن از دور موتور 2200 تا 4800، عدد 215 نیوتن/ متر را نشان می دهد که بیانگر کشش فوق العاده این سدان 4559 میلیمتری است.

انتقال قدرت به محور جلو در این محصول از طریق گیربکس شش سرعته اتومات جدید ایران خودرو صورت می گیرد و شتاب 11 ثانیه ای را برای این خودرو به ارمغان می آورد. دنا پلاس توربو در کنار ابعاد مناسب برای خانواده ها، مصرف سوخت 6.9 لیتر در جاده دارد و در سیکل ترکیبی مصرف آن به 8.1 لیتر می رسد و این در حالی است که بسیاری از رقبای مشابه این خودرو مصرف سوخت بالاتری دارند و این موضوع نشان دهنده فناوری بالای گیربکس و پیشرانه این خودروست.

  • تجهیزات ایمنی و رفاهی

دنا پلاس توربو اتوماتیک نه تنها در بخش فنی بلکه در بخش امکانات ایمنی و رفاهی نیز رقیبی را پیش روی خود نمی بیند. این خودرو در بخش ایمنی از 4 کیسه هوا ( راننده، سرنشین جلو و جانبی) بهره می برد و ترمز های عقب و جلوی آن دیسکی است. این خودرو همچنین از سیستم ترمز ضد قفل ABS و توزیع الکترونیکی نیروی ترمز به صورت اتوماتیک بهره می برد.

وقتی صحبت از یک خودرو با تکنولوژی روز به میان می آید باید در بخش فرمان نیز به سراغ تغییرات اساسی در این خودرو باشیم چرا که سیستم فرمان برقی روی این مدل نصب شده است. فرمان برقی، در سرعت های مختلف میزان نرمی متفاوتی را ارائه می کند که موجب سهولت فرمان پذیری در سرعت های پایین و مانورها و همچنین ایمنی با سفت شدن فرمان در سرعت های بالا می شود.

در داخل کابین همه چیز برای رفاه سرنشینان به خوبی در کنار هم قرار گرفته است. این خودرو از سیستم تهویه اتوماتیک بهره می برد و سرنشینان عقب نیز با دریچه ای مجزا می توانند از این سامانه استفاده کنند. کنترل سیستم صوتی، بلوتوث و کروز کنترل این خودرو از روی فرمان صورت می گیرد و نمایشگر تصویری آن به GPS، بلوتوث، بلندگو های جلو و عقب و تیوتر مجهز شده اند.

  • سیستم روشنایی

چراغ های جلو و عقب این خودرو با طراحی جدید به لامپ های LED و چراغ روشنایی در روز مجهز شده اند و چراغ مه شکن عقب و جلو نیز از آپشن های استاندارد این سدان جدید به حساب می آید. آیینه های جانبی نیز در دنا پلاس توربو اتوماتیک برقی، راهنمادار و تاشونده هستند.

تریم داخلی دنا پلاس توربو اتوماتیک پرستیژ یک سدان پریمیوم را به سرنشینان القا می کند. تریم داخلی این خودرو تک رنگ مشکی است که با تزئینات دکوراتیو طرح چوب همراه شده و با تودوزی مخمل و کفپوش های موکتی حس آرامش در طول سواری را به سرنشیان القا می کند. بهره گیری از نوارهای کرومی دور شیشه های جانبی و دستگیره های کرومی نیز مشخصه دیگری است که به القای جلوه پریمیوم به این سدان جدید کمک بسزایی می کند.

  • تجهیزات ایمنی

این خودرو به سیستم ضد سرقت در کنار سیستم هشدار دهنده مركزی ورود غیر مجاز مجهز است و از دوربین و سنسور عقب نیز بهره می برد.

  • صندلی ها

یکی از مهم ترین بخش های یک خودرو برای حفظ آرامش سرنشینان و ارایه سواری لذت بخش، صندلی های آن است. دنا پلاس توربو در این بخش بنا به سنت قدیمی خانواده دنا، از سیستم تنظیم برقی هشت حرکته صندلی جلو و تنظیم برقی صندلی شاگرد بهره می برد و زیر آرنجی برای سرنشینان جلو و عقب تعبیه شده است.

  • صندوق عقب

دسترسی به صندوق عقب 500 لیتری جادار این خودرو نیز مانند مدل های پیشین از داخل کابین میسر است.

  • سانروف

آپشن محبوب ایرانیان یعنی سانروف به صورت استاندارد روی این خودرو قرار دارد و دنا پلاس توربو اتوماتیک علاوه بر این از کروز کنترل، سیستم روشنایی موقت در محیط های تاریک و نمایشگر دمای محیط بهره می برد.

  • ذائقه خانواده های ایرانی

خانواده های ایرانی نیازمند خودرویی شیک، به روز، قدرتمند و مملو از امکانات رفاهی هستند، مواردی که همه در دنا پلاس تورو اتوماتیک به چشم می خورد. این خودرو نه تنها نخستین خودروی بومی اتوماتیک ایران است بلکه در بخش توانمندی های فنی، قدرتمندترین خودروی تولیدی با نشان ایرانی تلقی می شود و از بالاترین سطح امکانات مورد پسند مشتریان ایرانی بهره می برد.

  • دوران دیگر

ورود دنا پلاس توربو اتوماتیک به بازار طی روزهای آینده قطعا نگاه به تولیدات خودروسازان ایرانی را در بازار تغییر خواهد داد و مشتریان مشکل پسند را راضی خواهد کرد.

  • مقایسه با رقبا

یكی از مهمترین مولفه های خودروی دنا پلاس توربوشارژر اتوماتیك نسبت به رقبایش را می توان قیمت این محصول دانست ، دربازاری كه خودروهای رقبا همچون آریزو 5، بسترن B20 هیوندای اكسنت، سراتو و….. با قیمتی بالغ بر 400 تا 600 میلیون تومان خرید و فروش می شوند، خودروی دنا پلاس توربو شارژ اتوماتیك با قیمت مناسب تر می تواند بهترین انتخاب باشد چراكه علاوه بر صرفه اقتصادی، توسط شبکه بزرگی از نمایندگی های خدمات پس از فروش درسطح كشور پشتیبانی می شود تا خاطر تمامی خریداران و مشتریان را نیز از این حیث آسوده نماید.

 

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P