امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 3808 |
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۶ |
2250 بازدید
0
پ

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: کیت های امیکرون به اندازه کافی در کشور تامین شده و دراختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است. به گزارش ایسنا، مهندس سید حسین صفوی با بیان این مطلب افزود:  بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید کیت های تشخیصی در کشور وجود نداشت. در ابتدا […]

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران گفت: کیت های امیکرون به اندازه کافی در کشور تامین شده و دراختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

به گزارش ایسنا، مهندس سید حسین صفوی با بیان این مطلب افزود:  بعد از شیوع کرونا ظرفیت تولید کیت های تشخیصی در کشور وجود نداشت. در ابتدا کیت های تشخیصی به صورت وارداتی تامین شد و شرکت های دانش بنیان و شرکت هایی که درخصوص کیت های آزمایشگاهی فعالیت داشتند شروع به تولید این کیت ها کردند.

وی در ادامه گفت: از آنجایی که تست و رصد کرونا بسیار اهمیت داشت لذا تعداد زیادی تست کرونا در کشور صورت گرفت و کیت های آزمایشگاهی برای تشخیص کرونا از طریق شرکت های داخل کشور تامین شد و تعداد بسیاری از این کیت ها به دانشگاه های علوم پزشکی کشور توزیع شد.

رییس هیات امنای صرفه جویی ارزی در معالجه بیماران  در ادامه افزود: درخصوص کیت های امیکرون هم در حال حاضر شرکت های تولید کننده کیت های آزمایشگاهی درحال تولید هستند و تعدادی از این کیت های تولید شده در اختیار دانشگاه های کشور قرار می گیرد و مراکز تشخیصی و آزمایشگاه ها می توانند این تست را انجام بدهند.

بنابر اعلام وبدا، وی همچنین گفت: ما روزانه در کشور بیش از ۱۵۰ هزار تست انجام می دهیم و برای تشخیص کرونا، کیت هایی که در کشور وجود دارد کفایت می کند و می تواند کرونا را تشخیص دهد.

صفوی در پایان گفت: از جهت الگوهای اپیدمیولوژیک تشخیص نوع ویروس هم اهمیت دارد و کیت های امیکرون به اندازه کافی تامین شده و دراختیار مراکز تشخیصی قرار داده شده است.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P