امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 558 |
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۲۲ | ارسال توسط :
3439 بازدید
0
26
ارسال به دوستان
پ

مرد بلژیکی آمد، افتضاح‌ترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را گرفت و حالا روی صندلی راکش نشسته و دارد به حال ما می‌خندد . 6 میلیون یورو معادل 170 میلیارد تومان را باید تقدیم ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی که مهدی تاج او را مربی نجیب می‌خواند، کنیم. در تمام این سال‌ها به ثمن بخس از […]

  • مرد بلژیکی آمد، افتضاح‌ترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را گرفت و حالا روی صندلی راکش نشسته و دارد به حال ما می‌خندد .

6 میلیون یورو معادل 170 میلیارد تومان را باید تقدیم ویلموتس سرمربی سابق تیم ملی که مهدی تاج او را مربی نجیب می‌خواند، کنیم. در تمام این سال‌ها به ثمن بخس از بیت‌المال و حق مردم به فرنگی‌های فوتبال داده‌ایم اما این یکی حسابی درد دارد.

مرد بلژیکی آمد، افتضاح‌ترین نتایج تاریخ فوتبال ایران را گرفت و حالا روی صندلی راکش نشسته و دارد به حال ما می‌خندد و منتظر است 6 میلیون یورو ناقابل به حساب‌اش واریز شود.

با این افتضاح چه می‌شود کرد؟ مسخره است که از استعفا حرف بزنیم، چون تاریخ نشان داده است که تلخ‌ترین از این اتفاق‌ها هم باعث نمی‌شود ،مسؤولی در ایران از سمت خود استعفا بدهد اما ما می‌نویسیم شاید به کسی برخورد و بی‌خیال کرسی قدرت شد.

وزیر ورزش، سرپرست فدارسیون، اعضای هیات رییسه و هرکسی به هر نحوی در این قرار داد نقش داشت باید از سمت خود استعفا دهد که این استعفا به معنای پذیرش اشتباه است.

در مرحله بعدی قطعا هزینه این ترکمنچای فوتبالی باید از حساب شخصی افرادی پرداخت شود که در بستن قرار داد نقش داشته‌اند. هیچ نهاد دولتی نباید زیر بار پرداخت این هزینه گزاف شود. نکند خدای ناکرده دوباره شاهد قرض دادن پول از سوی شستا به فدراسیون باشیم.

مردی یا زنی که قرض دارد همه زندگی‌اش را می‌فروشد تا قرض‌اش را بدهد. تاج و همه اعضای فدراسیون فوتبال یک قرض 6 میلیون یورویی دارند و باید آن را پرداخت کنند.

حتما وقتی این پول پرداخت شد باید به مردم گفته شود که منبع پرداخت پول کجا بوده است. بس است، دست کردن در کیسه بیت‌المال بس است.

در ادامه سوالی اذهان عمومی را درگیر خود می‌کند و آنهم این است که چرا نهادهای نظارتی در تمام این سال‌ها به فوتبال دولتی ما ورود نکرده‌اند. به فوتبالی که استقلال و پرسپولیس آن هر سال در حال پرداخت بدهی‌های دلار به بازیکنان خارجی هستند که پشیزی نمی‌ارزیدند.

فساد مالی در فوتبال ایران بی‌داد می‌کند. مدیران و مربیان هستند که با آوردن بازیکنان بی‌کیفیت خارجی و قرار داد بستن با آنها، جیب خود را پر از پول می‌کنند و بدهی‌های دلاری را روی دوش مردم می‌گذارند.

برای مردمی که زندگی‌شان لنگ چند میلیون تومان است، شنیدن پرداخت 170 میلیارد تومان که برخی نمی‌دانند چندتا صفر دارد، به یک اجنبی دردآور است. مربی که خاطرات تلخی هم از دوران حضورش روی نیمکت تیم ملی داریم.

منتظر خبر شنیدن استعفای تمام اعضای فدراسیون فوتبال و پرداخت هزینه ویلموتس توسط همان آدم‌های مستعفی هستیم. یعنی امیدواریم اینگونه باشد و دوباره پای بیت‌المال به میان نیاید که حق‌الناس است و من یکی به عنوان نویسنده این متن راضی نیستم از حق من یک سنت در اختیار مرد بلژیکی قرار بگیرد.

مصطفی داننده – عصرایران

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P