امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / قبل از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 341 |
تاریخ انتشار : ۲۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۷ | ارسال توسط :
2779 بازدید
1
25
ارسال به دوستان
پ

به گزارش پایگاه خبری هفت مهر ؛ در یک ماه اخیر بحث و پرسش بیشتر رسانه ها از وزیران اقتصادی، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس  در خصوص نوع و نحوه عرضه سهام  ای تی اف  بود، پاسخ های ضد نقیض مسئولان  در روزهای  در این رابطه سبب شد تا شاخص کل نوسان های زیادی […]

به گزارش پایگاه خبری هفت مهر ؛ در یک ماه اخیر بحث و پرسش بیشتر رسانه ها از وزیران اقتصادی، سازمان خصوصی سازی و سازمان بورس  در خصوص نوع و نحوه عرضه سهام  ای تی اف  بود، پاسخ های ضد نقیض مسئولان  در روزهای  در این رابطه سبب شد تا شاخص کل نوسان های زیادی را شاهد باشد.

روز گذشته با تاییدیه و تکذیبیه های مسئولان وزارت اقتصاد  در رابطه با لغو عرضه ETF دوم شاخص بازار سرمایه در نماد های بزرگ به شدت تغییر کرد به طوری در شروع معاملات بازار روند مثبت داشت و شاهد رشد شاخص بودیم اما با انتشار خبر لغو عرضه ETF دوم بازار روند نزولی به خود گرفت.

در میانه روز مجدد همین خبر هم تکذیب شد و شاخص دوباره روند صعودی به خود گرفت که در نهایت وزیر اقتصاد خبر آخر را اعلام کرد و از لغو قطعی عرضه ETF دوم خبر داد.

با تایید قطعی خبر لغو عرضه ETF دوم، شاخص کل ۱۳ هزار واحدی به کار در روز دوشنبه پایان داد.

اثرات همین تایید و تکذیب ها هنوز پابرجا است و امروز (سه شنبه ۲۱ مرداد) نیز بازار روند نزولی خود را ادامه داد و شاخص کل شاهد اُفت ۶۲ هزار واحدی بود.

 

روند قبل و بعد از تکذیبیه و تائیدیه ها

مجموع این اتفاقات در حالی رخ داد که به تازگی خبررسیده است که  قرار شده تا در کمیسیون مجلس طرحی تحت عنوان اوراق فروش نفت در  بازار بورس انرژی میان سهام داران عرضه شود.

پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در بخش خبری ۲۱ شبکه یک سیما در خصوص  پیشنهاد ستاد اقتصادی دولت برای مقابله با تحریم نفتی و هدایت نقدینگی که امروز در جلسه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا بررسی شد، گفت:  موضوع مهمی که در این جلسه مطرح شد، استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای افزایش فروش نفت در کشور است. با توجه به اینکه در سال های اخیر بحث عرضه نفت خام در بورس انرژی مطرح بود امروز بحث ابزارهای مشتقه یا قرارداد آتی مربوط به حوزه نفت بررسی شد که بتواند هم در بحث مواجهه با تحریم ها در ظرفیت های صادراتی ما اثر گذار باشد و هم هدایت نقدینگی در جامعه  را داشته باشد، همچنین مباحث مربوط به تامین منابع مالی برای دولت در بخش های مختلف را فراهم کند.

در پایان باید به این مسئله اشاره کرد که عده ای می گویند دولت وظیفه ای  در مدیریت ندارد ندارد  و آن را به بخش خصوصی موکول می کنند پس  نتیجه می گیریم که اگر دولت در این راستا مسئولیتی ندارد چرا کاری کرده است که با صحبت ها و تبلیغ هایش مردم  بدون آگاهی به سمت این مسیر گام بردارند و هم اکنون هم شاهد ضرر های کلان باشند . اگر دولت مسئول این همه کم کاری وزرایش نیست پس چه کسی باید پاسخ گوی این همه مشکل باشد.

لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    P