امروز: سه شنبه, ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ / بعد از ظهر / | برابر با: الثلاثاء 10 رمضان 1445 | 2024-03-19
کد خبر: 453 |
تاریخ انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۱۸ | ارسال توسط :
3061 بازدید
1
18
ارسال به دوستان
پ

یک کارشناس بازار خودرو عدم تناسب بین عرضه و تقاضا را اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت‌های اخیر عنوان کرد و گفت: تا زمانی که اوضاع به همین روال پیش برود، قیمت خودرو همچنان در شیب صعودی باقی خواهد ماند. فربد زاوه در گفت‌و‌گو با  اقتصادآنلاین رشدقیمت خودرو را بی‌منطق و ناشی از افت عرضه دانست و افزود: جدای […]

  • یک کارشناس بازار خودرو عدم تناسب بین عرضه و تقاضا را اصلی‌ترین دلیل افزایش قیمت‌های اخیر عنوان کرد و گفت: تا زمانی که اوضاع به همین روال پیش برود، قیمت خودرو همچنان در شیب صعودی باقی خواهد ماند.

فربد زاوه در گفت‌و‌گو با  اقتصادآنلاین رشدقیمت خودرو را بی‌منطق و ناشی از افت عرضه دانست و افزود: جدای از تاثیر سیاست اشتباه قیمت‌گذاری دستوری و نرخ ارز بر قیمت خودرو، درحال حاضر عمده‌ترین مشکل این بازار، کاهش عرضه خودروسازان و عدم هماهنگی بین خودروی موجود و نیاز بازار است.

این کارشناس بازار خودرو به تقاضاهای انباشته شده از سال‌های گذشته نیز اشاره کرد و گفت: اگرچه آمار خودروسازان نشان می‌دهد که حجم تولید آن‌ها بیشتر شده اما تقاضاهای پاسخ داده نشده‌ای از سال‌های گذشته وجود دارد که تولید امروز جوابگوی آن نیست.

به اعتقاد زاوه، رشد قیمت‌ خودرو در کنار افت توان خرید مردم، فاصله بالای بهای خودرو بین کارخانه و بازار، تاثیرپذیری از نرخ ارز و حذف قیمت‌ها از سایت‌های فروش از دیگر عوامل تاثیرگذار بر التهاب بازار خودر‌و است.

این کارشناس بازار خودرو تصریح کرد: در حال حاضر خودرو یک کالای سرمایه‌ای است و به دلیل رشد سرسام‌آور قیمت‌ها، نه کسی حاضر می‌شود خودروی خود را بفروشد و نه کسی خریدار است؛ از طرفی در آستانه ماه محرم این رکود تشدید شده و همه دست نگه‌داشته‌اند تا ببینند بازار بعد از این ایام به چه سمتی خواهد رفت.

زاوه افزود: البته با شرایط فعلی به نظر نمی‌رسد بعد از ماه‌ محرم شاهد کاهش قیمت خودرو باشیم، اما به طور حتم رکود بازار تشدید خواهد شد.

    برچسب ها:
لینک کوتاه خبر:
×
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسطهفت مهر در وب سایت منتشر خواهد شد
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
  • لطفا از تایپ فینگلیش بپرهیزید. در غیر اینصورت دیدگاه شما منتشر نخواهد شد.
  • نظرات و تجربیات شما

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

    نظرتان را بیان کنید

    تعداد نظرات منتشر شده: 1
    1. نویسنده :مینا

      یعنی آپشنهاش در حد بنز 😂
      خدایی روشون میشه اینا رو بگن ؟؟!!

    P