امروز: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۰
آخرین خبرهای ایران و جهان

انتشار اولین عکس رسمی از خودروی” ال90″ ایرانی

خودرو تاریخ انتشار: ۹۹/۰۸/۲۲ بدون نظر   266 بازدید

اندازه فونت    
انتشار اولین عکس رسمی از خودروی” ال90″ ایرانی
  • چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و… از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است.

پس از آغاز تحریم های ظالمانه آمریکا علیه صنعت خودرو ایران، شاهد عدم ادامه همکاری شرکای خارجی خودروسازان ایرانی بودیم. حال‌ پس از مدتی گروه خودروسازی سایپا بدون حضور کمپانی رنو در ایران و با اتکا بر دانش بومی، خودرویی جدید را بر پایه ال 90 معرفی کرده است.

بر اساس اعلام شرکت سایپا، محصول «سایپا P90» در جایگاه یک سدان متوسط قرار است تا در آینده‌ای نه چندان دور پا به جاده های کشور بگذارد.

سایپا با استفاده از ظرفیت های قرارداد با کمپانی رنو، پلفترم B0 گروه رنو-نیسان را برای توسعه محصولی نوین به کار گرفته و در همین راستا سایپا P90 به عنوان یک سدان متوسط بر روی همین پلتفرم توسعه پیدا کرده و سازه ای ارتقا یافته را به نام خود ثبت کرده است.

با توجه به داخلی‌سازی هایی که در این سال‌ها برای خانواده محصولات رنو در ایران انجام شده بود، ظرفیت به وجود آمده در پروژه P90 استفاده شده و از همین رو اصول کیفی نمونه های خارجی در این پروژه ایرانی رعایت شده است.

سایپا P90 در بحث امکانات رفاهی و ایمنی جایگاه بهتری نسبت به رنو ال90 دارد و ویژگی های به روزتری در آن دیده می شود.

در بخش جلوی سایپا P90، طراحی متفاوتی از ال90 اتخاذ شده و خطوط جدید طراحی  در ظاهر آن دیده می شود. کاسه چراغ ها با اجزای جدیدی همراه شده اند و  ساختار به روزتری نسبت به رنو ال90 دارند.

چراغ های روشنایی روز، لنز پرتاب نور و… از جمله تغییرات ساختاری در کاسه چراغ های جلوی سایپا P90 نسبت به نمونه خارجی است.

همچنین طراحی جلوی P90 با توجه به اصول روز انجام شده و سپر، درب موتور و گلگیرها نیز سبک کاملا جدیدی از طراحی را بر روی پلفترم B0 گروه رنو-نیسان نشان می‌دهند.

آنطور که شرکت سایپا اعلام کرده است طراحان مرکز تحقیقات این شرکت در این پروژه سعی کرده اند تا P90 با استانداردهای جهانی چون ECE و استاندارد حفاظت از عابر پیاده به بازار بیاید.

لبه دار بودن درب موتور، نوع زاویه سپر و ساختار لایه ای جدید درب محفظه موتور از جمله تغییرات استانداردی است که بر روی ال 90 ایجاد شده تا P90 با قواعد به روزتری همراه شود.

در بخش طراحی عقب نیز می‌توان گفت دیگر سادگی همیشگی محصولات اقتصادی گروه رنو در آن دیده نمی شود و بخشی از اجزای چراغ های عقب بر روی درب صندوق، سپر و گلگیر طراحی شده اند.

از سویی با تغییراتی که در گلگیرهای جلو و عقب، قالب درب موتور و سپرها داده شده می تواند ظاهری جوان‌پسندتر را در P90 مشاهده کرد، ظاهری که دیگر خطوط طراحی ساده و خسته کننده در آن وجود ندارد و خط‌های تیز و اسپرت بدنه با سبکی عضلانی در بیرون P90 دیده می شود.

سایپا P90 قرار است تا در نسخه های مختلف به بازار عرضه شود و همان طور که پیش تر اعلام شده بود، پروژه پیشرانه‌های جدید گروه خودروسازی سایپا روی آن و سایر محصولات جدید در دست انجام است و در آینده نزدیک قوای محرکه این محصولات نیز معرفی خواهد شد.

برچسب ها:
مطالب مرتبط

نظر شما

  • لطفاً از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • از ارسال دیدگاه های تکراری ، توهین به دیگران و ارسال متن های طولانی و اسپم خودداری نمایید.
  • از کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز دارند در دیدگاه خود استفاده نکنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.
آخرین اخبار
Standing Table
# باشگاه بازیها برد مساوی باخت امتیاز
1
گل گهر
2 2 0 0 6
2
پرسپولیس
3 1 2 0 5
3
سپاهان
3 1 1 1 4
4
فولاد
2 1 1 0 4
5
استقلال
4 0 3 1 3
6
سایپا
2 0 2 0 2
7
پیکان
3 0 2 1 2
8
ذوب آهن
1 0 1 0 1
9
تراکتور
1 0 0 1 0
10
نساجی
1 0 0 1 0
نظر سنجی هفت مهر
رفتن به ابتدای صفحه

P